Виставка фотографій з легендарної колекції Air France
За підтримки Посольства Франції в Україні та Французького інституту в Україні
Напередодні четвертого Одеського міжнародного кінофестивалю Компанія Air France, Посольство Франції в Україні, Французький інститут в Україні та Альянс франсез м. Одеси представляють виставку фотографій з легендарної колекції Air France «ЗІРКИ МІЖ НЕБОМ ТА ЗЕМЛЕЮ».
Виставка об’єднує чорно-білі фотографії з архівів авіакомпанії Air France, на яких зображені її видатні пасажири: Бріжіт Бардо, Френк Сінатра, Марлен Дітріх, Альфред Хічкок, Федеріко Феліні, Ів Сен-Лоран, Шон Конері, Шарль Азнавур, Серж Генсбур та Джейн Біркін
Ця добірка відображає час, коли такі престижні клієнти свідчили про стрімкий розвиток авіаіндустрії. Коли лише «акредитовані» фотографи Air France користувалися привілейованим доступом до зірок на злітній смузі або в салоні літака.
У 1956 році авіакомпанія Air France урочисто відкриває двері свого нового аеровокзалу в Орлі, що прийшов на зміну старим дерев'яним будівлям. Тут комфортно почувають себе заможні та знамениті пасажири, таким чином, підкріплюючи ще раз престиж нового виду пасажирського транспорту — повітряних перевезень.
У ці роки в компанії народжується думка використовувати світову популярність своїх славнозвісних пасажирів для того, щоб привернути увагу ширшого кола громадськості, для якої авіаперельоти поки ще не є звичним явищем. Саме в цей час зароджується проект створення «галереї Зірок», що стала своєрідним естетичним та культурно-історичним свідченням епохи гвинтових лайнерів, аж до появи реактивних літаків.
Зйомки починаються у 1955 р., коли авіакомпанія Air France звернулась до агентства «Теле Фото» (Télé Photos) надати в її розпорядження фотографа-портретиста з тим, щоб зробити знімки знаменитостей, артистів, діячів науки, мистецтва і політики, які користуються аеропортом Орлі. Протягом десяти років в цій якості виступає Ролан Брієн (Roland Briens): він зустрічає зірок біля трапу літака зі своїм «Роллефлексом» з подвійним спалахом. Завдяки його люб'язності, делікатності та вмінню ладити з людьми, зірки охоче погоджуються позувати. Так само успішно, до 1971 року, працюють і інші фотомайстри: Асія (Hassia), Філіп Формезон (Philippe Formaison), Клод Агостіні (Claude Agostini), Філіп Бріа (Philippe Briat), Жан Генe (Jean Gueneux).
Фотографам дозволялося те, що навіть важко собі уявити у наші часи: вони могли піднятися на диспетчерську вежу й спостерігати за рухом літаків по руліжних доріжках, могли попросити зупинити літак в кінці злітно-посадочної смуги для того, щоб піднятися на борт і спокійно фотографувати велику Марію Каллас ще до того моменту, коли її зустріне біля трапа літака натовп фотографів.
Єдина умова компанії, яку мали виконувати фотографи, — це обов’язкова присутність у кадрі борту лайнера Air France. Ці фотографії, що експонувалися по всьому світу, до сих пір користуються незмінним успіхом.